header4.png

CityFit In beweging


Wat is CityFit In beweging?

Het doel van CityFit in beweging is het bevorderen van lichaamsbeweging. De groepsles richt zich vooral op mensen van boven de 50 en maakt dan ook deel uit van het sportprogramma 'Voor 50+ door 50+'.

CityFit In bewegingWat zegt de beweegrichtlijn (volwassenen en) ouderen?

  • Bewegen is goed, meer bewegen is beter.
  • Doe minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning, verspreid over diverse dagen. Langer, vaker en/ of intensiever bewegen geeft extra gezondheidsvoordeel.
  • Doe minstens tweemaal per week spier- en botversterkende activiteiten, voor ouderen gecombineerd met balansoefeningen.
  • Voorkom veel stilzitten.

150 minuten per week matig intensief bewegen vermindert het risico op fracturen bij ouderen. Krachttraining verbetert de loopsnelheid en spierkracht. Daarbij lijkt voldoende beweging samen te hangen met een lager risico op lichamelijke beperkingen en cognitieve achteruitgang, dementie en Alzheimer (bron: www.loketgezondleven.nl/)

Hoe ziet een CityFit In beweging les eruit?

Na een goede warming-up volgen diverse cardio- en spierversterkende oefeningen. De les eindigt met een cooling down.

Bekijk het rooster om te zien op welke momenten CityFit In Beweging gegeven wordt.